KATEGORİLER

20 Temmuz 2021 Salı

AĞAÇ EV SOHBETLERİ # 100

Sevgili DeepTone tarafından organize edilen Ağaç Ev Sohbetleri etkinliğimizin 100. Haftasına girmiş bulunuyoruz. Daha önceki haftaların sohbet konularını ve konuları öneren arkadaşlarımızın isim listesini burada bulabilirsiniz. Bu haftanın konusunu sevgili DeepTone / Sade ve Derin belirledi

"Ağaç Ev Sohbetleri keyifli mi?"

Keyifli olmaz mı? Bloglar arası bir münazara havası estirdi bu etkinlik. İlk haftadan itibaren her hafta ara vermeksizin yazdım, çok güzel yorumlar aldım, yorumlarda yapıcı tartışmalarımız oldu, yeni yeni şeyler öğrendim. Format gereği herhangi bir kısıtlama olmadığı için son derece seviyeli bir ortamda ve istediğimiz her konuda, fikirlerimizi özgürce paylaştık. 

Yüzüncü haftaya girdiğimiz bu güzel etkinliğe konu önerileri ve yazılarıyla katılan arkadaşlarımıza çok teşekkür ediyorum. Ağaç Ev Sohbetleri fikir olarak Taha Akkurt ve Edischar'a ait olmakla beraber işin lokomotifi elbette sevgili Deeptone'du. Her hafta az ya da çok sayıda katılımcımız oldu ama yazılarımızın pek çok blogger arkadaşımız tarafından ilgiyle takip edildiğini biliyorum. Bazen güncel bazen felsefi bazen de fantastik konuları tartışıp düşüncelerimizi dile getirdik. Sohbet konularıyla ilgili fikirlerini paylaşan arkadaşları sevgili DeepTone sayfasında duyuruyordu. Bildiğim kadarıyla yazılan her yazıya er ya de geç yorum bıraktım. Yazdığım yazılara da çok kıymetli yorumlar aldım. Bazı haftalar yazıma yapılan yorum sayısı yüzü zorladı. Bu benim için oldukça keyif vericiydi.

Pazartesi günlerini iple çekiyor ve heyecanla haftanın konusunu öğreniyordum. Bazen öyle sorular soruldu ki, çaresizlik içinde "ya ben bu konuda ne yazabilirim" diye telâşlandım. Ancak yazmaya başlayınca su gibi aktı satırlar. Zaman geldi konu hakkında araştırma yapma gereği hissettim. Doğal olarak bu benim yeni şeyler öğrenmemi sağladı. Örneğin 46. haftada sevgili İrem Can, "K-Pop hakkında ne düşünüyorsunuz?" diye sormuştu. K-Pop nedir ya, ne kadar cahil kalmışım? diye söylendim kendi kendime. Ondan önce 17. haftada sevgili Barış Doğan, lisede sevgili yapmak! hakkında ne düşündüğümüzü sordu. Bu sayede z-kuşağına giriş yaptım. 99. haftanın konusu sevgili DeepTone'dan gelen dondurma tercihimiz hakkındaydı. 24. haftada sevgili Tante Rosa bizleri uçan balon yaptı. Bu eğlenceli konular dışında oldukça ağır konuları da gayet güzel tartışıp fikirlerimizi yazıya döktük. Örneğin 19. haftada sevgili Denize Bakan Ev, "Kadın ve erkek arasında cinsel bir yakınlık olmaksızın gerçek bir dostluğun olabileceğine inanıyor musunuz?" diyerek fikrimizi sorarken, sevgili Mavi Lale 20. haftada "ölüm" kavramının biz insanlar için ne ifade ettiği konusunda düşüncelerimizi paylaşmamızı istedi. Sevgili Makbule Abalı, 69. haftada "evlilikte boşanma ve ayrılıklar" hususunu masaya yatırdı. 88. haftada sevgili Kuyruksuz Kedi, "ötekileştirme" konusunu ele aldı.

Bu güzel etkinliğin benim açımdan en güzel tarafı neydi biliyor musunuz? Blogta her hafta en az bir kez yazmamı sağlamış olması! Kimi zaman yazmak gelmiyordu içimden, bazen aksilikler, işler, hastalıklar ya da miskinliğim yazmama engel oluyordu. Ama şartlar ne olursa olsun, hani derler ya, iki elim kanda olsa Ağaç Ev Sohbetlerini kaçırmayacağıma dair söz vermiştim kendime ve şimdiye kadar sözümü tuttuğum için çok mutluyum. Umarım bu etkinlik sonsuza dek devam eder.

16 yorum:

  1. Her hafta yazmak bayağı azim gerektirir. :) Ben galiba 2 3 kez katıldım, bayağı tembelim bu konuda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk baştan itibaren her bölüme katılma kararı vermiş olmam etkili oldu sanırım:) Fakat itiraf edeyim bu kadar uzun süreceğini asla tahmin etmedim:))

      Sil
  2. Kesinlikle size katılıyorum Mr. Kaplan. Bloggerlar olarak hem birbirimizi tanıdık hem de seviyeli şekilde tartışıp fikir alışverişi yaptık Ağaç Ev Sohbetleri sayesinde. En sadık yazarlar olarak size ve Deep'e ayrıca teşekkür ediyorum sohbetleri hiç aksatmadan sürdürdüğünüz için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size teşekkür ederim Mrs. Kedi:) Siz de önerdiğiniz güzel konularla desteklediniz. Gönlümüz siz ve sizin gibi arkadaşların daha fazla konu önermesi. Zira benim tercihim biraz daha dişe dokunur konuları tartışmak. Umarım ikinci yüzlük seride birbirimizi geliştirici güzel konuları tartışmaya devam ederiz:)

      Sil
  3. Blogdaki en güzel etkinliklerden biri de Ağaç Ev Sohbetler. Çok iştirak edemesem de önerilen konuları okumaya çalıştım. Siz, baştan beri bu aktiviteye çok önemli katkılar sağladınız. Yürekten tebrik ederim. Mutlu bayramlar dilerim 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Elimden geldiğince Deep'i yalnız bırakmadım:) Ama bu benim için büyük bir zevkti. Sizlerin destekleriyle çok daha güzel olacağından eminim:) Ben de sizin bayramınızı kutlar sağlıklı günler diliyorum:)

      Sil
  4. Hiç katılamadım ama özellikle sizin ve diğer arkadaşların yazılarını, fikirlerini büyük keyifle okudum. Çoğu zamanda kendi adıma bir çok kazanımım oldu. Başta siz olmak üzere katılan tüm arkadaşların kalemine sağlık:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım tiryakilik yapıyor. Ağaç Ev Sohbetlerinde her hafta yazmasam sanki bir yanım eksik kalacakmış gibi hissediyorum:) Bu etkinlik bence çağdaş bir münazara kıvamında oluyor bazen. Bazen de o anki duygu ve düşüncelerimizi paylaşmak ve bilgi birikimimizi zenginleştirmek olanağını sunuyor. Değer verip okuduğunuz her yazı için sonsuz teşekkürler. Önümüzdeki dönemde sizlerin de konu önermeniz ve sohbetlerimize katılmanız bizleri ziyadesiyle memnun edecektir. İyi bayramlar:)

      Sil
  5. ağaç ev 101 sende olsun :) hem de blogda aktif olmaya dönüş yazın olsuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OK:) Bana öyle geldi ki, öneri gelmeyince her hafta senin konu belirlemekten sen de sıkılmış olabilirsin. Yine de nahifliğinden sesini çıkarmadan bayrağı taşıdın. Belki ilgili arkadaşlara öneri getirmen de bir çözüm olabilir. En olmadı istediğin zaman konu önerisini bana paslayabilirsin. Sana hafta içinde herhangi bir arkadaş öneri getirmiş olabilir düşüncesiyle ben devreye girmemeye çalıştım geçtiğimiz dönemde. Çünkü farklı arkadaşları sohbete dahil etmek önceliğimiz olmalı. Dediğim gibi ciddi bir aksilik olmadığı takdirde (ki o zaman ben sana söylerim) ben her zaman konu önerisi getirmeye hazırım. 101. Bölüm konusu bende, anlaştık o zaman:) Good bayramlar:))

      Sil
  6. Ağaç Ev Sohbetleri Bloglar arası harika bir ekip çalışmasıydı. Küçük aksaklıklar olmasına rağmen farklı konularda 100 kez yayın yapılmış olması bile büyük başarıdır. Bu alanda özveriyle, sabırla, yılmadan çaba harcayan sevgili Derin ve size sonsuz teşekkürler.
    Ben de zaman zaman severek, zevkle, keyifle katkıda bulunmaya çalıştım. Başlangıçta geç haberdar oldum. İnstagramda da yazıyordum. Araya rahatsızlıklar da girince bir süre blogdan koptum.
    Daha iyiye ulaşmak için eleştiriler de yapmamız gerektiğini düşünüyorum: Zaman zaman yanlış anlamalardan kaynaklanan bazı kırgınlıklar oldu. Asıl insanı üzen nokta nedenini bilmeden, iki tarafı da dinlemeksizin adeta yangına körükle giden arkadaşlar oldu. Üzüldük, ama susmak daha anlamlıydı.
    Yorumlarda çok güçlü kalemler tanıdım, yeni bloggerlarla tanıştım. Hemen geriye dönüşlerle izleyici oldum. Emeği geçen tüm arkadaşlara teşekkürler.
    Aydınlık, barış ve dostluk içinde bir dünyada yaşama özlemi ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel bir fikir Ağaç Ev Sohbetleri. Hafızam beni yanıltmış olabilir belki ama başından beri herhangi bir aksaklık olduğunu hatırlamıyorum. Evet, bu platformda biraz ciddi konuları tartışmak isterdim, bazı haftalar konuların hafif kaldığını söyleyebilirim ama önemli bir kısmı gerçekten bilgilendiriciydi. Farklı fikirleri duymak heyecan verici. Sizin katkılarınız da azımsanamaz, hep birlikte imece usulü güzel bir etkinlik çıktı ortaya. Benim Ağaç Ev Sohbetleri ile ilgili bir kırgınlığım yok ama Kelime Oyunu etkinliği için aynı şeyi söyleyemem. O da çok güzel bir etkinlikti ama yorumda iyi niyetle yaptığım bir eleştirimden dolayı olayın büyümesi sonucunda söz konusu etkinliği protesto ederek bıraktım. Kelime Oyunu bildiğiniz üzere öykü, şiir, makale veya benzer bir türde verilen kelimelerin kullanımını esas alan bir çalışmaydı. Yazılan eserlerin her türlü eleştiriye açık olması gerektiğini düşünüyorum. Ben özellikle yazılarımın kritik edilmesinden müthiş haz duyarım. Böyle bir durumda ya yaptığımı savunur ya da eleştiriye hak veririm ki, bu bana öğrenmenin kapısını açar. Herkesin böyle düşündüğünü varsaydım. Baktım ki, herkes ne yazarsa yazsın pohpohlanmayı bekliyor, o zaman dedim ki burası bana göre değil. Neyse geldi, geçti.
      Güzel sözleriniz için sonsuz teşekkürler, sağlık ve mutlulukla...:)

      Sil
  7. Her hafta yazma konusunda ben berbat bir öğrenciyim sen ve deep bu konuda çok iyisiniz ve sohbetleri ayakta tuttuğunuz için bu hafta pudingleri, çikolata ve bayram şekerlerini en çok siz hak ettiniz bence :D Son zamanlarda sana da uğrayamadım ciddi bir sınavım var ayın 13ünde ondan sonra rahat rahat gelmek istiyorum telaşlı hızlı okumalar yapmak bana göre değil keyifle okumak için geleceğim :) bu hafta puding haftası ve yüzüncü yazı olduğu için tebrik etmek amaçlı kısaca uğradım şimdi :) çok çok sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım, önce derslerine zaman ayırmalısın:) Evet, Deep'le birlikte pudingi hak ettiğimiz doğru. Bakalım 200'üncü bölümü görebilecek miyiz?:) Ben de yazılarını okumaktan büyük haz duyduğum pek çok arkadaşı ziyaret edemiyorum, umarım onlar da benim kusuruma bakmazlar. Her şeye yetişmek ne yazık ki mümkün değil. Ben bu konuda tüm arkadaşların anlayışlı olduklarını düşünüyorum. Onların da zaman zaman uğramamaları konusunda asla gönül koymam. Çünkü bu yaptığımız iş bir gönül işi doğal olarak, isteyen istediği kadar ziyaret edebilir sayfalarımı, ben de bazen sık bazen ara vererek onların sayfalarını okumaya çalışıyorum. Çok teşekkür ederim, başarılı sonuçlar alırsın sınavlarında İnşallah:)

      Sil
  8. Bir şeylerde istikrarlı olma konusunda başarılı değilim sanırım, bu yüzden seni tebrik ederim azimle ve istikrarla sohbetlere katıldığın için :)
    Çoğu zaman ne yazacağımı bilmediğimden katılamıyorum. Daha çok yazmak dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı konularda ben de bir an duraksıyorum ama yazmaya başlayınca devamı geliyor:) Çok teşekkür ederim. Sizlerin katılımıyla her şey daha güzel olacak:)

      Sil