KATEGORİLER

22 Ocak 2019 Salı

YARIM ASIRLIK BİR AŞK HİKAYESİ

Geçen sene ikaz etmişlerdi aslında; kestaneleri gömüye koymadan altına bir yaygı ser diye. Ben yine unuttum, toprağın üzerine kozalakları boşalttırdım. E, gömü açılınca kozalakları kürekle makinaya atarlarken toprakla karıştı tabii. Bu sene bitmeyen işim, kestanelerin ayıklanması, silinip parlatılması. Eğil kalk yaptıkça sırtıma ağrılar giriyor ama yapacak başka bir yolu da yok. Başkasına yaptırmayı da göze alamıyorum, çürüğünü çarığını karıştırırlar, baştan savma olur diye. Dün akşam yoğun bir sırt ağrısı ve soğuk algınlığıyla döndüm eve. Eşim bir Tylolhot hazırladı sağ olsun, üstüne de bir Apranax içip yattım. Sabaha bir şeyim kalmamıştı.

Albay emeklisi amcanın aşk hikayesini dinledim bugün. Hergün eşiyle birlikte Güzelyalı Parkına yürüyor, oralarda ev yemekleri yapan bir lokantada karınlarını doyurup parkta üç dört saat vakit geçirdikten sonra evlerine dönüyorlar. Bizden aldığı peynirin etiketini kesip getirmiş, dönüşte bu peynirden alacağım diyor. 

Seksen beş, doksan yaşlarındaki bu güzel çiftin ayaklarıyla ilgili bir sorunları yok, uzun yürüyüşlere çıkabiliyorlar ama ağızlarında diş kalmamış. Daha önce bahsetmiştim, dört yıl önce tek oğullarını trafik kazasında kaybetmişler. Hanımefendi sağ elinin işaret parmağını kaldırıp "Ben neden bir çocuk yaptım, neden, neden?" diye sorup artık kuruyan gözlerle ağlıyor. Eşi ise lafı başka konulara getirip onun çektiği ıstırabı kendince azaltmaya çalışıyor. "Bana bir de o kabak tatlısından ver." diyor ve anlatmaya başlıyor. Merak içinde gözlerinin içine bakan eşi hanımefendiyi tam elli beş yıl öncesine sürüklüyor.

"Cemil adında bir arkadaşım vardı. Eşimi ilk görüşüm onun sayesinde oldu. Dört beş arkadaş birlikte Gençlik Parkına oradan da Hayvanat Bahçesini gezmeye gideceklermiş. Beni de çağırdı, gittik. Ben o zaman Ankara'da görevli genç bir subayım. Gelenler arasında bir kız dikkatimi çekiyor, Dil Tarh ve Coğrafya Fakültesi dördüncü sınıf öğrencisi Güner, Ödemiş'li bir ailenin kızı. Güzel vakit geçiriyoruz. Bir hafta sonra yeniden randevulaşıyoruz. Bu sefer gittiğimiz yer Çubuk Barajı. Ağaçların arasında koşturuyoruz, saklambaç oynuyoruz. (Bunları söylerken hınzır bir gülümseme çehresini kaplıyor) O da bana karşı boş değil...."

"Birkaç gün geçtikten sonra yine arkadaş ortamından Güner'i tanıyan Emel adında bir kız geliyor yanıma. Benimle özel bir konuda konuşmak istediğini söylüyor. Bir pastaneye oturuyoruz. Çayımızı yudumlarken Güner'le arkadaşlığınız ciddi mi? diye soruyor. Kısa süren bir cevap arayışımdan sonra, evet diyorum, neden olmasın? Ama diyor, onun çıktığı başka bir arkadaşı var (!) Sonradan öğreniyorum ki, bunu söyleyen kızın gönlü bendeymiş. İşi bozmak ve onunla ilgilenmek için beni ondan, onu benden uzaklaştırmaya çalışmış hep. Hatta eşimin Ödemiş'teki ailesine kadar haber uçurup, güya benim yaramaz biri olduğuma dair söylentiler çıkararak karalamaya çalışmış. Gel zaman, git zaman ara bozan kızın foyası ortaya çıkınca biz kızı istemeye gittik. O gün bugündür hiç ayrılmadık, birbirimize hep destek olduk."

Güner Hanım, Mustafa Necati Bey'in gözlerinin içine bakarak maziye dalıyor, mutlu bir tebessümle. Onu bir an olsun evlat acısından uzaklaştırmayı başaran eşi ve bizler de mutlu oluyoruz...

Gençlik Parkı deyince beni de maziye götürdü bu park. Şimdiki durumu nedir o güzelim parkın bilmiyorum ama eskiden güzel bir yerdi. Üniversite için babamla birlikte Ankara'ya gitmiştik. Parkın karşısında Sıhhiye'de bir otelde kalıyoruz. Ankara'ya ikinci gelişim, hatta daha önce kayıt için geldiğim sayılmazsa İzmir'den dışarı ilk çıkışım. Daha on yedi yaşında bir çocuk, heyecanlı... Babam gururlu ama benden daha heyecanlı. Beni mutlu edecek bir şeyler arıyor, Gençlik Parkı'nın havuzu kenarındaki beton yolda yürürken. Öğrenci boykotları sebebiyle eğitime başlama 20 Aralık tarihine sarkmış. O zamanlar Ankara soğuğuna alışkın değilim. Cebimin içinde olmasına rağmen ellerim donuyor. "Karnın aç mı?" diye soruyor babam. Sen bilirsin dercesine başımı eğiyorum. "Yarım tavuk yermişin? Hani şu şişe dizilenlerden?" Bilmem ki, daha önce hiç yememişim, yarısını bitirebilir miyim tek başıma? Salaş bir yer, nar gibi kızarmış tavuklar geliyor önümüze. İçerisi sıcak üstelik. Evet, yarım tavuk yiyebilirmişim. Babamı kaybettikten sonra az da olsa ufak tefek ayrıntılar geliyor aklıma zaman zaman. Gençlik Parkı da bunlardan biriydi işte...

24 yorum:

  1. Albay aşkı da olsa aşk hikayesi hep merak edilir ve okunur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Albayımın aşk hikayesini anlatırken heyecanı, onu altmış yıl öncesine götürmüş gibiydi. Eşi Güner Hanım'ın eşini hayranlıkla dinlerken utangaç gülümsemesi de öyle:)

      Sil
  2. Güzel bir hikayemiz.Ask hep güzeldir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bu hikayeyi birinci ağızdan dinlemek daha da güzel.

      Sil
  3. Ne güzel yaşlandık demeyip her gün dışarı çıkmak, bilikte vakit geçirmek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginçtir, bu yaşa gelmelerine rağmen ayaklarında hiçbir problem yok. Sohbet esnasında uzun bir süre ayakta beklediler, ben yoruldum, onlarda tık yok:)

      Sil
  4. ^_^ bu bir otomatik yorum olduğu için üzgünüm zamanım çok azdı tüm blogger arkadaşlarıma destek olmak için geldim KONULOJİ sizi seviyor tüm blog sahibi arkadaşlara başarılar diliyorum <3

    YanıtlaSil
  5. Evet, Gençlik Parkı şimdi de güzel. Güzel de tercih eden insan profili farklı. Yine de zaman zaman içinden geçer, ben de kendi anılarımı yad ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru, o değişen insan profili arasına giremiyoruz artık:(

      Sil
  6. Baktım hikayeler arsında kayboluyorum hemen başa gelip yorumumu yapayım dedim. Deeptone sayfasının önerisiyle sizi keşfettim ve iyi ki diyorum şimdi. Yazılarınıza bayıldım. Kitap gibi. İnsanı hem dinlendiren hem düşündüren en sonunda da tebessümle uğurlayan yazılar. Yeni yazılarda görüşürüz artık takipteyim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Deeptone güzel bir insan. Görüşmek üzere:)

      Sil
  7. eski bir atasözü der ki"güzel insanlar doğanın rastlantısıdır ama güzel ihtiyarlar ihtiyarlamasını bilen sanat eseridir"sanat eseri gibi albay ve eşi
    gençlik parkının bence eski tadı yok tıpkı Ankara gibi.çehresi değişti,içeriği değişti sanki başka bir kimlik aldı üstüne.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıkı sıkı ellerini kilitlemiş gezen yaşlı çiftleri görünce bir hayranlık ve saygı kaplar içimi.
      Artık insanlar Gençlik Parkına değil AVM leri geziyorlar. Gençlik Parkının artık hangi kesime hitap ettiğini az çok tahmin ediyorum.

      Sil
  8. Apranax içiyorsanız iltiahap var sanırsam geçmiş olsun <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Apranax'ı baş ağrısı için içiyorum. Soğuk algınlığına hiçbir şey kar etmiyor ne yazık ki. Hala atlatamadım. Teşekkürler:)

      Sil
  9. Merhaba...Ay, o yaşlı cici çiftlere bayılırım. Güzelyalı, Göztepe'de sahilinde yürüyüşe çıkarlar.Amcalar eli bastonlu olsa bile muhakkak sinekkaydı traşlı olurlar.Siz de çok güzel anlatmışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:) Doğru, bir insan bulup onunla sohbet etmeleri en büyük eğlenceleri. Ne kadar mutlu oluyorlar anlatamam. Evlatlarına bile minnetleri olmaz, kendi yağlarında kavrulur giderler. Hepsi zamanında üst kademelerde görev yapmış memur ya da ticaret erbapları. Güzel insanları var bu muhitin ben çok sevdim:)

      Sil
  10. Ne güzel bir hikaye, ask güzel sey 😊

    YanıtlaSil
  11. Güner hanım ile eşinin hikayeleri çok dokunaklı. Allah sabır versin. Büyük acı yaşamış.

    Okul günleri bana Çamlıca Tepesi'ndeki koşturmacalı Yeşilçam filmlerinin naifliğini, güzelliğini hatırlattı.

    Öyle temiz yıllar çok geride.

    Arkadaşı nasılmış öyle. O da Lale Belkıs'ın canlandırdığı Yeşilçam tiplemelerini hatırlattı.
    Bu çift çok duygulandıryor okuyanı.

    YanıtlaSil
  12. Küçüklüğümden beri el ele gezen yaşlılara hayranlık duymuşumdur. Hep öyle yaşlanmak istedim. Anlattığınız hikaye de sıcacıktı. Tıpkı sıcacık bir yerde yenen kızarmış tavuk gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle:) Kızarmış tavuk benzetmesi güldürdü beni:))

      Sil
  13. Hayalimde canlandırmaya çalıştım albay amcacığı ve Güner hanımı :) İnsanlarla ilgilenip hikayelerini dinlemek de ne güzel şey... Sizin de babacığınızla Gençlik parkı hatıranız çok hoş :) Zaman elle tutulur gözle görülür bir şey oluyor sanki böyle anıları dinlerken. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen her gün dükkandan içeri doğru bakar selamlamadan geçmezler. Güner hanım hafifçe elini sallar. Yakında Kuşadası'na gelinlerinin yanına gitme durumları var. Kimsemiz yok ki artık buralarda diyor Necati Bey. Giderlerse onları çok özleyeceğim.
      Hayat ne çabuk geçiyor, her anı dün gibi değil mi? İzmir'den de sevgiler size:)

      Sil