KATEGORİLER

21 Ağustos 2019 Çarşamba

KİTAP MİMİ

Herkesin bildiği tanıdığı sevgili Sade ve Derin nam-ı diğer Deep kitap konulu bir mim cevaplamış. Konumuz Kitap blog'unun yazarı İrem Can sormuş sualleri. Deep, verdiği cevapların sonunda da demiş ki, "Bu hoş mimi kitap seven herkesler yapsın." Üzerime alındım, işte benim cevaplarım naçizane...

1. Kitap size ne kattı?

Bilgi kattı her konuda. Hiçbir zaman eğlencelik ya da boş zamanımı dolduracak bir enstrüman olarak görmedim kitabı. Bağnaz olmaması koşuluyla her türlü fikirden yararlandım. İnsanın muhtelif derecelerde kendini yazarak ifade edebilme becerisini görmeme imkan tanıdı. İlham verdi okuduğum kitaplar, doğruyu ve yanlışı gösterdi, düşünmemi sağladı. 

2. Kitap arkadaş mıdır sizce?

Pek çok arkadaş bu basit soruya evet demiş. Benim bunu biraz etraflıca düşünmem lazım. İşte sorulara bu şekilde cevap verişim kitap sayesinde. Birbirlerine karşı sevgi ve anlayış gösteren kişilerden her biri arkadaş olarak tanımlanıyor TDK sözlüğünde. Kitaba olan sevgi ve anlayışı ben gösteriyorum, doğal olarak onun beni sevmesi ve bana karşı anlayışlı olmasını beklemiyorum. Aynı sözlükte ikinci tanım ise; bir ortamda birlikte bulunanlardan her biri, hempa, refik. Hempa: Kötü işlerde aynı amaçla ve birlikte hareket eden kimse.  Yok bu değil. Refik: Bir çok tanımın arasında en uygunu: Yol arkadaşı. Özetle kitap, hayat yolunda sevdiğim ve onu anlamaya çalıştığım bir nesnedir bence.

 3. Neden kitap okuyorsunuz?

Bilgi ve fikir sahibi olmak için. Düşünmemi sağladığı, hayal gücümü geliştirdiği için okuyorum. Farklı duygularımı harekete geçirmesinden büyük zevk alıyorum. Zaman ve yerle sınırlı olmayan paralel bir yaşam sunuyor bana kitap. Daha ne olsun.

4. Kitabı ne sıklıkla okuyorsunuz?

Belli bir takvimim yok aslında. Ancak okuyamadığım zaman huzursuz oluyorum. Öyle zaman oluyor ki elimden kitap düşmüyor, bazen de birkaç ay ara verdiğim oluyor. 

5. Hangi tür kitapları okuyorsunuz?

Konusu sadece aşk meşk olan kitaplar dışında hemen her türlü kitap okurum. Yeter ki bana yeni bir şeyler öğretsin. Edebi değeri olan kitaplar, dünya klasikleri hoşuma gider. Bilim kurgu, polisiye okurum ama çok fazla ilgimi çekmez.

6. Kitap yazmayı düşündünüz mü?

Yayınlanmış bir kitabım yok. Kendimi yeterli hissettiğim zaman beni tutan ne olabilir ki? Ancak henüz katetmem gereken uzun bir yol olduğunun bilincindeyim.

7.  En sevdiğiniz yazar kim?

İlk aklıma gelen Orhan Pamuk oldu. Cevdet Bey ve Oğulları. Yazarın daha sonra yazdığı bazı kitaplarından o kadar çok zevk almadım. John Steinbeck - Gazap Üzümleri ilk okuduğum ve sevdiğim kitaplardan biriydi. Jack London'un bütün kitaplarını severek okudum. Aslında yazar kategosinde sevmek sevmemek ayrımı benim açımdan pek doğru bir sınıflama değil. Her yazar bütün eserlerinde aynı performansı göstermeyebilir. Sevmediğimiz yazarlar olabilir belki; ideolojik açıdan beğenmediğimiz veya edebi açıdan yetersiz bulduğumuz. O zaman deriz ki, ben bu yazarı sevmiyorum. Lakin sevdiğiniz yazar kim sorusuna genel bir cevap vermek biraz zor gibi.

8. Kitapları ciltler misiniz?

Yok, hayır ciltlemem. Benden sonra bir başkasının okuyacağını düşünerek mümkün olduğunca temiz bırakırım.

9. Gezi kitaplarını sever misiniz?

Hayır, sevdiğim söylenemez. Geziye çıkmadan önce değişik bloglardan faydalanır, ona göre planımı yaparım. 

10. Kitap alırken kapağına göre mi seçersin?

Kitap kapak dizaynı insanın ilgisini çeker elbette. Kitap seçiminde blog yazarlarının tavsiyeleri, konusunu beğendiklerim, arkadaş tavsiyeleri ve hangi yayınevi tarafından basıldığı tercihimi belirler. 

Benden bu kadar. Kitap okumayı seven ve bu mimi hala yapmayan varsa buyursun.
      

21 yorum:

  1. Kitap arkadaş mıdır sorusuna ben de evet diyemediğimi fark etmiştim :)

    YanıtlaSil
  2. Eğer okurken aklını bir kenarda unutmazsan sanırım arkadaştan bir gömlek üstün. Kötü arkadaş gibi beyin yıkayıp bazı sapkın düşüncelere sevk ettiren kitaplar da var piyasada:)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş... Teşekkürler! 😀

    YanıtlaSil
  4. En sevdiğiniz yazar sorusunu cevaplamak zor gerçekten, sizin seçimleriniz de çok yerinde. Genel anlamıyla da güzel cevaplardı, takipteyim :)

    YanıtlaSil
  5. Kitapları ciltlemek saçma gelir bana. Hepsi aynı renk ciltler...oysa hepsinin kendine has kapakları, isimlerinin yazılış tarzı var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortaokula giderken el işi dersimizde öğretmişlerdi kitap ciltleme işini. O zaman kitapların ciltleri tel tel dökülürdü. Şimdi öyle bir durum yok, dolayısıyla cilde gerek yok bence de. Dediğiniz gibi kitap kapağıyla bütünleşiyor aslında.

      Sil
  6. 2. Soruda farklı cevaplar vermiş olsakta güzel cevap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaş deyince rakı-balık ve sohbet geliyor aklıma:) Kitap daha ciddi bana göre:)))

      Sil
  7. :) tek taraflı arkadaşlık işte daha iyiiii o bilmesin onunla arkadaş olduğumuzu. hayat gibii. hayatı severiz ama o bizi umursamaz :) kitaplar o yüzden benim en iyi arkadaşlarım hatta tek arkadaşım diyebilirim. kitaplara bağlanmak güvenli rahat :) orhan koton cevcet bey dışında ben de hiç bi kitabını sevmedim. onun dünyasına giremedim. ama kendisinin edebiyat kişiliğini çok çok seviyom. kurgu dışı kitaplarını çok seviyom, müzesine de sık sık gidiyom :) gazap üzümleri filmi de nefiss. londoon tabiii :) hıms sen kitaplara genelde mantık ile yaklaşıyon demekki yazarlara da. mantık ile yaklaşmak tarafsız yorum getirir. iyi mi kötü mü diye. bir de duygusal yaklaşım var. o işte sevmek sevmemek :) meselası hermann hesse i mantıkla iyi buluyom bi de ayrıca yürekten seviyom. tek sevmediğim kitabı yok. tam hayranıyım. en iyi öğretmenim ooo :) ah bi de üçüncü bakış açısı var. politik açıdan doğruluk yanlışlık. böyle bakınca iyi kitap bulmak zor tabisidekiii :) sen demekki gerçekçi mantıkçı bakış açısındansın :) iyi bişi buuu :) bu durumda kötü sanat eserini sevme olanağın yok :) duygusal bakıncaa, bir kitap kötü bile olsa mesela o kitapta bize seslenen bişi vardır veya filmde bir şarkı filan. ne diyodum ki beeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yazmışsın. Hatta sonunu bilem getirememişsin:)) Galiba bu mimde tartışmaya en açık soru bu kitaptan arkadaş olur mu meselesi. Yok be deep, şimdi tek taraflı arkadaş olur mu? Arkadaşınla sırası gelir tartışırsın, yeri gelir dövüşürsün. Kitapla bazı anlaşamazlıklarınız olabilir belki ama sen hiç kitapla ağız dalaşına girdin mi? Onunla diğer insanları ya da diğer kitapları çekişirdin mi hiç? Kitap gerçek dost diyelim anlaşalım en iyisi:)
      Hermann Hesse'ye yapışayım o zaman:) Gerçekçi ve mantıkçı yaklaşımcı olmam duygusal bir adam olmdadığım anlamına gelmez. Söz konusu duygu olunca derhal ağlayabilirim. Bu konu çok sömürüldüğü için aşk, duygusal konulardan bilerek ve isteyerek uzak tutuyorum kendimi:)
      Aslında göreceli şeyler bu sevmek sevmemek konusu. Film için, kitap için, resim için yani bütün sanatlar için geçerli. Belki de iyi kötü ayırmak için referandum yapmak gerekli. 50+1'i alan başkan olur. Dur ben de karıştırdım galiba şimdi:)

      Sil
  8. Hişssedip de ifade edemediğim bir şeyi cümleye dökmüşsünüz. "Zaman ve yerle sınırlı olmayan paralel bir yaşam sunuyor bana kitap."çok güzel..

    YanıtlaSil
  9. Teşekkürler:) Dökülüyor işte bazen, ben de şaşırıyorum nasıl olduğuna. Düşünce ve duygu iş birliği sanırım:)

    YanıtlaSil
  10. Kitap arkadaş mıdır ? Sorusuna verilen cevap, araştırmacı , düşünen , bir şey söylemeden iki kere düşünen tavrınızı ortaya koyuyor sanki :) çok güzel cevaplardı, farklı düşündüğümüz konular olsa da fikirlerinizi öğrenmek ve kendi dusuncelerimle karşılaştırmak hoş oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız, hiçbir fikre saplanmak istemem. Sorgulamak düşünmeyi, araştırmayı gerektirir. Bunlar sevdiğim şeyler. Düşünceler farklı olmasa nasıl geliştireceğiz kendimizi? Bu yüzden olaya başka bir pencereden bakan kişilerden daha çok besleniyorum. Benimle aynı düşünen insanların bana vereceği bir şey olamaz, onlar sadece ruhumu okşarlar:)

      Sil
  11. Ben de sizin cevaplarınızdan sonra bu mimi yapmayı çok istedim. Kim bilir belki gaza gelip, enerjimi toplayıp bir yazıyı da ben yazarım! Kendimi mimlenmiş saymam yeterli sanırım ^^
    Bu arada blogunuzu yeni keşfettim. Yazılar için elinize, yüreğinize sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu mimleri sevmemin nedeni kendimi daha iyi tanımak istemem. Elbette siz de cevaplarsanız memnun olurum. Teşekkürler:)

      Sil
    2. Okuyan, yazan, çizen insanın kendine dair yolculuğu hiç bitmiyor değil mi :) ben de mimleri cevaplarken durup kendi kendimle konuştum. "neler varmış içimde be!" diye şaşırdım hatta bazen :D bir de bence bu mimlerin diğer güzel yanı başkalarının cevapları ile karşılaştırmak kendi cevaplarımızı. aynı soru bir sürü farklı cevap, bir sürü farklı bakış açısı...

      Sil
    3. Gerçekten de öyle. Doğrusunu söylemek gerekirse önceleri çocuksu gelirdi bana mimler. Mesela ıssız bir adaya düşseniz yanınızda bulundurmak istediğiniz üç şey nedir sorusu bana bir şey kazandırmaz. Lakin öyle sorular çıkıyor ki, ciddi olarak düşündurüyor. Çoğu zaman insan bu vesileyle kendini tanıyor. Bu bakımdan mimleri önemsiyorum ve bütün içtenliğimle cevaplamaya çalışıyorum. Tabii bazen içinde bulunduğum psikolojik durumun cevaplarımı etkilediğini düşünüyorum.
      Diğer taraftan dediğiniz gibi aynı konuda farklı cevaplar farklılıklarımızı da su yüzüne çıkarıyor. Teşekkürler:)

      Sil