KATEGORİLER

2 Mart 2017 Perşembe

ALİ USTA

01/03/2017 Çarşamba, Tire

Cüce Şubat da bitti, hayırlısıyla yeni bir aya başladık. Güneşli bir hava var. Aşkın Şef pazardan bir şey almamış. Cuma günü küçük pazardan alacağım eksikleri. Halden alacaklarımla mandıra ve kasap işlerini halledebilirsem iyi olacak.

Fırat'la yaylaya geldikten sonra Aşkın Şef'i bekledim. O gelir gelmez şehre döndüm yine. Badem ağaçları çiçeklere bürünmüş iyice. Bir kaç güne kalmaz bütün vadi badem ağaçlarının çiçekleriyle bezenir. Fırat bir haftadır hayalini kurmuştu kızını gezdirmenin. Hastalık dışarı çıkmalarına engel olmuş. Sabahtan beri elinin kolunun tutmadığından, başının ağrıdığından bahsediyor.

Dünden beri araba rölantide iken kulağı rahatsız eden sesler geliyor. Başıma çorap örmesin diye ustaya göstereyim dedim. Basit bir şeydir umuduyla sanayiye gittim. İşler büyüdü, İzmir'den parça istemeye kadar gitti.

Tamirci Olgun Ustayı değiştirdim. Bu da kötü huylarımdan biri. Bir yerden alışveriş yapmaya başladım mı ölüm ayırır beni. Hep aynı yere giderim. Bu sefer Aşkın Şef'in ısrarı üzerine Ali Ustaya gösterdim. İşimden kalmayım diye kendi arabasını verdi. Alışverişi onun arabasıyla tamamlayıp yaylaya çıktım.

Mart ayında bir hafta daha soğuk yapar. Kocakarı soğukları diye anılır bu halk arasında. Onu da atlattık mı soğuklarla işimiz olmaz artık. Bir kez daha odun hazırlamam yeter. Seneye bu işi Kadir'e yıkacağım. Bugün de odun işine girmedim. Aşkın Şef'le birlikte ceviz kırdık gündüz saatlerinde. Fırat'a ilaç verdim, ayakta uyuyor. Evine bırakmayı teklif ettim. "Biraz daha kalayım." dedi.

Ali Usta akşam saatlerinde arabamı getirip ALbana verdiği emanet arabayı geri aldı. Fırat'ı şehre bıraktım. Araba bir güzel olmuş, yağ gibi kayıyor. O homurtulu seslerden eser kalmamış. Yolda kalmadığıma sevindim. Sol ön lastikte kocaman bir çivi gördü usta. Henüz havasını indirmemiş lastiğin ama potansiyel yolda kalma durumu var. İşine devam ederken yandaki lastikçiye tamir ettirmiş.

Akşam misafirleri geç vakte kadar kaldılar. Onları uğurladıktan sonra eve attım kapağı. Ancak bir bölümünü yazabildim günlüğümün. 

4 yorum:

  1. Badem ağaçları bembeyaz gelinliklerini giyer giymez arkasından çağlalarını yapar. Yeşil çağla, yeşil erik ilkbaharın bir başka lezzetleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çağla ve yeşil erik sevilmez mi? Günden güne beyazlanıyor badem ağaçlarının çiçekleriyle Kaplan Dağlarının etekleri. Tabiat canlanıyor bir kez daha...

      Sil
  2. Usta konusu bir ayrıcalık sanırım. İnsanlar arabaları emanet ederken bir ustaya güvenirler ve ondan asla vazgeçmezler. Bizim de bir Ali ustamız vardı. Arabayı sattığımızda yeni sahibini de Ali ustaya götürüp, bak bunun dilinden bu usta anlar. Başka yere gitme demiştik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak ifade etmek gerekirse Allah insanın karşısına doğru insanları, doğru zamanda çıkarsın derim. İşi bilenle bilmeyen bir olur mu? Sormaya kalksanız herkes işinin piri. Müşteri memnuniyeti önemli elbette.

      Sil