KATEGORİLER

25 Eylül 2019 Çarşamba

AŞKIN KANLI HÂLİ


Geçtiğimiz pazar yaylada ceviz hasadına başladık. İşçilerden biri cep telefonunu karıştırırken kendi kendine söyleniyordu.
- Gene bi karıyı bıçaklamışlar
Merakla gayri ihtiyari soruyorum,
- Nerde, ne karısı?
Öyle derler kadınlara köylüler burada. Anası da olsa bacısı da olsa kadının adı karıdır. Ağaç altında ceviz toplayan, aralarında anasının, bacısının olduğu köylü kadınlara seslenir.
- Karılar! İşiniz bitince şuradaki ağaca geçin.

İbrahim, başını kaldırmadan bana cevap veriyor.
- Aşağıda, köyde. Yedi yerinden bıçaklamış karıyı.
- Neden?
- Seviyormuş işte! Kadın ölmüş kurtulmuş, olan kendine oldu. Şimdi hapislerde çürüyecek.

Ne diyeceğimi bilemedim. Aşkın binbir hâli.


Akşam eve dönünce aklıma geldi bu olay. Eşime döndüm, 
- Seni ben hiç sevmemişsin meğer.
- Nereden çıktı şimdi bu? Diye sorarken merakla baktı gözlerimin içine.
- Söyler misin bana, hiç bıçakladım mı seni? Bırak onu bir fiske vurdum mu sana şimdiye kadar?

Koştu mutfağa, kaptı bıçağı. Bir yandan üstüme yürürken,
- Sen canına mı susadın adam! diyerek bağırıyordu. Canımı kurtarmaya çalışıyordum. Nefes nefese anlattım bir çırpıda olayı. Güldük birlikte hâlimize, bıçaklanan kadını zihnimizden uzaklaştırmaya çalışırken.

******
Öykünün tamamı eşimin bana bıçak çekmesi dahil yaşanmış olaylara dayanmaktadır.

24 yorum:

  1. ooooo bak birgün gerçek olabilir bu. eşin eline bıçak alabildiğine göre bu hikayeden sonra :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polisiye ve cinayet filmlerine, "Kanıt" gibi dizileri kaçırmıyor hiç. Koruma istemeyi düşünüyorum, niyeti ciddi ama iz bırakmadan bu işi halletmesi lâzım. Ne diyor dizideki hatun, "hatasız cinayet yoktur"
      Yazık edecek kendine, ben de ona üzülüyorum:)

      Sil
    2. :) cinayetlerin onda dokuzunu en yakınlar işler :)

      Sil
    3. Sesli güldüm cidden :))) benim eşim de korkuyor bazen benden. Böyle film falan izlerken öyle değil, şöyle yapsaydı yakalanmazdı, asıl şöyle yapmak lazım falan diye baya kurgularım ben :)))) Allah eline düşürmesin diyor eşim her seferinde :P

      Sil
    4. Şakası yok bu işin:))))

      Sil
  2. Hüzünle başlayan yaziyi gülümseyerek bitirdim. 😂 elinize sağlık çok güzel ifade etmissiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat böyle işte. İçinde hüzün, neşe ne ararsan var:)

      Sil
  3. Allah gerçek etmesin. Allah korusun. Şakası bile kötü ki bu tarz insanlar hastalıklı ruh halindeler. Rabbim yuvanızda bir ömür boyu mutluluk versin.

    Bu arada mail abonelik butonu koyar mısın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşim beni sever, ben onu severim. Ama böyle şakalar renk getiriyor ilişkiye. Güzel dileğiniz için teşekkürler.
      Daha önce bir arkadaş da ikaz etmişti, bir deneyim bakalım yapabilecek miyim:)

      Sil
  4. Kadını öldü kurtuldu diye anlatması da ters geldi bana. Ölmek...belki yaşamak istiyordu o kadın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En hassas nokta o zaten. Adamın bakış açısı. Seviyormuş kadını. Onun için kendisi gibi olan birinden kurtarmış herhalde. Bir de adamın mağdur olmasından dertli. Hapislerde çürüyecekmiş garibim. Vah ki ne vah. İşte toplumda kadına bakış. Burası İzmir'in bir ilçesi, varın doğuyu siz düşünün.

      Sil
  5. Aşkın sevginin şiddetle ifade edilmesi ne üzücü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıklı bir toplumda karşılaşılmayacak bir durum.

      Sil
  6. Üzücü bir haberle başladı, aranızdaki samimiyetle ile yazı yumuşadı :) Tadınız böyle devamlı olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yapalım üzülmekten başka bir şey gelmiyor elimizden. Olaydan önemlisi anlayış, kadına bakış. Biz de gülelim dedik ağlanacak halimize.

      Sil
  7. Aşk değil elbette. Aşk olsa kılına bile zarar gelsin istemez sevdiğinin. Bu olayda "Seviyorum, öldürdüm" ya da "Başkasına yar etmem" türünden bahaneler ataerkil toplumun garabetleri. Erkek çocukları böyle yetiştiriliyor, babalarından hatta analarından böyle görüyorlar. Karısına söz geçiremeyen erkek başkasının yüzüne bakamaz.
    Aşkla alakalı bir durum yok anlayacağın. Zaten bu caniler ne aşk bilir ne insanlık. Onları da suçlamak yersiz. Eğitim verilmemiş ki topluma. Sürü olsun insanlar, her şeye kansınlar, akıl yürütmesinler yeter. Karısını bıçaklamış, kadına şiddet uygulanmış kimin umurunda. Sadece göstermelik kadına şiddete karşıyız lafları. O kadar.

    YanıtlaSil
  8. good idea to put it out of mind.

    YanıtlaSil
  9. Kocasından şiddet gören bir kadın"beni kıskandığı için dövüyor,sevmese kıskanmaz dı " diye anlatıyordu.Duyunca şok olmuştum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sevdiği için dövüyormuş. Diğeri sevdiği için bıçaklıyor. "Erkek severse" maazallah neler yapıyor...

      Sil
  10. Too much violence is sad for the people involved.

    YanıtlaSil
  11. With the influence of religions, violence against women is increasing day by day.

    YanıtlaSil
  12. Bireysel bakımdan şiddetin temelinde kendine güvensizlik, aşağılık kompleksi vardır. Toplumsal bakımdan örf, anane, gelenek, görenek, kültür vardır. Anneler oğlan çocuklarını eğitirken karşı cinse saygı göstermesini, onunla eşit haklara sahip olduğunu aşılaması lazım. Okulda da aynı konu işlenmeli. Benim kocam, hem sever hem döver anlayışından kurtulmalı kadın. Ekonomik bakımdan erkeğe muhtaç olmamalı. Namus bekçisi olarak görmemeli erkek kendini. Namussuzluğu kadında değil karısına şiddet uygulayan erkekte aramalı.
    Olsun varsın:) Karımdır, öldürürse sevdiğini anlarım:))

    YanıtlaSil