KATEGORİLER

29 Kasım 2019 Cuma

MİM DE "HAYAT YAZIYOR 2020"

Sevgili "Hayat Yazıyor" blog yazarının sahibi beni de mimlemiş. Kendisine sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum. 2020 yılına hızla yaklaşırken içinde bulunduğumuz yıldan herkes nasibine düşeni aldı neredeyse. Neredeyse diyorum, çünkü saniyelerin insanın kaderini belirlediği dünya düzeninde yılbaşına kadar bir ay gibi uzun bir zamanımız var. Bazılarımız yıl boyunca ulaşamadıkları hedeflerine bu süre içinde ulaşabilecekleri gibi bazılarımız iyi bir yıl geçirdik demeye kalmadan bir anda hoş olmayan sürprizlerle karşılaşabilir.

Mimin konusu; 2020 yılına dair beklentileriniz nelerdir? sorusuna cevap aramak.

Her zamanki tarzımla soruyu derinlemesine irdeleyerek başlamak istiyorum. Hayata pozitif bakan insanların çoğu hem kişisel hem de toplum bazında hep iyi ve güzel şeyler bekler yeni yılda. Oysa bunların büyük bir kısmı beklentiden ziyade birer dilek, ya da Arapça'dan dilimize geçen şekliyle birer temennidir. Konumuz bu olsa eş, dost, arkadaş, akraba ve ülkemiz için sayfalar dolusu iyi, güzel dileklerde bulunabilirim. Kötü bir yeni yıl beklentisi içine girip karamsarlığın kör kuyularında debelenmek doğru olmadığı gibi gerçekleri göz ardı edip hayâller dünyasına dalmanın da bize bir faydası olmayacaktır. Yazdıklarımızı bu çerçeve içinde tutup onları bir sonraki senenin başında okuduğumuz zaman daha gerçekçi bir değerlendirme yapma imkânına sahip olabiliriz. 2020 yılı için kişisel ve ülke çapında beklentilerim şunlar:

En büyük şahsi beklentim yeni evlenen oğlumun baba olması, dolayısıyla benim de sağlıklı bir torun sahibi olmam. Oğlan ya da kız fark etmez ama kız olursa biraz daha çok sevinirim. Diğer bir beklentim de kızımın karşısına onu kendine aşık edecek birinin çıkması. Zira başka türlü hiçbir kuvvet onu evlenmeye razı edemez. 

Genel hatları ile hayatımdan memnunum. Ekonomik kriz her kesimi etkilediği gibi bizi de etkiliyor. Çok çalışınca kendi istek ve arzularınızı gerçekleştirmek için paranız oluyor ama zamanınız olmuyor. Rahat bir çalışma ortamında ise tam tersine zamanınız bollaşıyor ama geliriniz istek ve arzularınızı karşılayamıyor. Benim beklentim, yeni yılda bu dengeyi daha iyi sağlayabilmek.

Daha fazla kitap okumak ve yazmak istiyorum yeni yılda. Eğlenceye, sanatsal faaliyetlere biraz daha fazla zaman ayırmak. Yazdıklarımı yıl içinde kitaba dönüştüremesem bile sene sonuna doğru buna kendimi hazırlayabileceğimi sanıyorum ve o günleri sabırsızlıkla bekliyorum.

Ülkem için fazla bir beklentim yok. Bu yıldan daha kötü bir yıl olmasın yeter. Devletimizin siyaset anlayışı, sevk ve idaresi, adalet, özgürlük, kadına bakış açısı, israf, rüşvet, adam kayırmacılık, medya üzerindeki tahakküm, eğitim stratejisi, tarım ve hayvancılık politikaları, ekonomi vs. konu başlıklarında ileri doğru bir adım atılmasını mevcut siyasetçilerimizden beklemiyorum. Yeni yılda yeni bir umut doğar mı diye sorarsanız zannetmiyorum. Ülkemiz için çizdiğim karamsar tabloyu iyi ve güzel dileklerimle ne kadar örtebilirim bilmiyorum ama ben yine de;

Yeni yılın blogger ailesine sağlık ve mutluluk getirmesini dilerken ülkemiz için huzurlu, savaşsız, felâketsiz, bereketli bir yıl temenni ediyorum.

Bu mimi yapmasından mutluluk duyacağım aşağıdaki blogdaşlarla birlikte arzu eden bütün dostlar davetlimdir.

15 yorum:

  1. Sanırım dilekler artık otomatikleşti. Sıradan cümleler dökülüyor ağzımızdan. Bütün yılbaşı tebrik mesajları üç aşağı beş yukarı aynı. Anşamını yitiriyor düşünmeden yapılan şeyler. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Ahh ilk dilekler ne hoş öyle, umarım çocuklarınızın şimdikinden daha da mutlu hayatları olur. Dilekler dua yerine de geçiyor kanımca, okurken hepsine amin dedim :D Ülkemiz bazındaki dilekler hepimiz için aşikar zaten. Umarım demekten başka çaremizin olmamasına çok üzgünüm :D Çok güzel bir mim bu, en kısa zamanda gelecek benden de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Silmek istemedim ama üzgünüm dedikten sonra gülmek... Ah be İrem! Yanlışlıkla olduğunu belirtmek istedim yoksa içim rahat etmez :)

      Sil
    2. Problem değil, fark etmedim bile:)

      Sil
    3. Çok teşekkürler. Umarım herkesin beklentisi gerçekleşir:)

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş yeni yazımda sizi mimledim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Pastel, en kısa zamanda döneceğim:)

      Sil
  4. torun istediğini oğluna söyledin mi abi :) yoksa sadece evrene mi yolladın mesajı

    YanıtlaSil
  5. Yazdım, sildim. Yazdım, sildim. Mr. Kaplan dilekleriniz çok içten, çok doğal, çok güzel ama o dileklerin bir kısmının sizden çok başkalarının hayatını değiştireceği gerçeğini düşünmeden edemedim. Aşk, evlilik, çocuk... Dilerim her şeyin en güzeli olur yeni yılda aileniz ve sizin için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mrs. Kedi, oğlumun ve sevgili eşinin de çok istedikleri bir şey çocuk sahibi olmak. Kızıma gelince, o hayatını yaşıyor. Evlilik tam bir piyango, onun için de bol şans dilemek geçti içimden. Bu dileklerimin gerçekleşmesi en büyük beklentim:) Kendime gelince; belki bu konu da ayrı bir yazı gerektirecek:))) Yalnız şunu söyleyim, çok fazla beklentim olmadı hayattan. Beklediklerime de kavuştum sanıyorum. Bundan sonra tek beklentim mevcut durumumu koruyabilmek belki de. Ama sizler yolun başındasınız, büyük hedeflerinizin olması doğal. Naçizane önerim, beklentileriniz çok büyük olmasın ki çok sıkıntı çekmeyin. Son olarak geldiğimiz yer de gideceğimiz yer de belli.
      Güzel dilekleriniz için sonsuz teşekkürler:)

      Sil
  6. oleeey, çocuk, aşk, eğlence, sanat, yazmak ve kitap, güzel bunlaaar :) tiyatro, konser, opera filan olabilir ne güzeeel :)

    YanıtlaSil
  7. 2019 da hızla geçiyor/geçti işte... :(
    Ya ben blog'unuzu yeni keşfettim sanırım :)
    Bundan sonra geleceğim!
    Ben de beklerim kendi blog'uma, sevgiler :)

    YanıtlaSil