KATEGORİLER

18 Eylül 2016 Pazar

SEHA HOCA

17/09/2016 Cumartesi, Tire

Bazen yumaktaki ipin ucunu arar gibi nereden başlayacağımı düşünürüm. Gün boyunca bir sürü olay yaşıyor, her günün sonunda olayları zihnimde tasnif ediyorum. Öyle zaman geliyor ki yaşanan önemli bir an diğer detayların önüne geçiveriyor. Bugün de öyle oldu...

Yoğun bir gün yaşadık. Eleman eksikliğimiz sürüyor. Bayramın getirdiği bu yoğunluk daha sonra devam eder mi acaba? Her geçen gün daha fazla tanındığımız ortada. Televizyon haberlerinde önümüzdeki birkaç gün yakıcı sıcaklar olacak demesine karşılık sabahleyin hava oldukça serin. Veranda kapısındaki rüzgar çanı durmaksızın tıngırdadı durdu bugün.

Oğlum erkenden arayıp onu ne zaman alabileceğimi soruyor. Nasıl alayım ki. Arabaların ikisi de serviste. Benimki saat on birde çıkacak bakalım. Sanayiye gidip arabayı alıp gelmesini söylüyorum.

Hiç boş kalmadı bugün veranda. Kulaktan kulağa yayılan Taş Ev'in ününü duyan yeni misafirler, "Hayırlı olsun" a gelen köylülerle doldu taştı. Bunlardan biri Kadir'in dedesi Cambaz Ali. Gelinini ve uzak köyden düğün için gelen misafirlerini alıp gelmiş. Bahçede ceviz toplayanların başında kalan eşi gelememiş. Mardin'de askerlik yapan Kadir'i soruyoruz. İyi diyor annesi, gülerken gözleri doluyor. "Zayıflamış biraz" diyor. "Dönsün gelsin çalışacak burada yine" deyince "İnşallah" diyor dalgın gözlerle.

Öğleden sonra servisten aldığı arabayı getiriyor oğlum. Bir fırsatını bulup tavla oynuyoruz yine. Bu sefer şans benden yana. En sonunda yeniyorum onu. İkinci oyuna geçiyoruz. Gelenler oluyor, oyunumuz yarım kalıyor. 

Akşam'a doğru kapının önünde bir ses duyuyorum. Bir anda Seha Gidel Hoca ile burun buruna geliyoruz.  Seha Hoca eşimin baba tarafından akrabası. İyice yaşlanmış artık ama kafası son derece yerinde. Yıllardır vazgeçemediği alışkanlığı hala devam ediyor. Kaplan'ın tepelerindeki kayalıklardan güneşin batışını izlemek...

Eskiden yürüyerek gelirmiş buralara. Şimdi şoförü getiriyor. Zorlukla yürüyebiliyor artık. Üstü zayıf görünüyor. Bir şal örtüyoruz hastalanmasın diye. Otuz yıl öncesine gidiyorum bir anda. Elinde fırçası tarihi hamamdan bozma atölyesinde resim yapıyor. Tire'den önemli bir sima. Senelerce resim öğretmenliği yapmış. Karakalem, yağlıboya bir çok resim yapmış. Eserlerinin bir kısmı Tire Müzesinde sergileniyor. Kültür merkezlerine adını vermiş, sohbetinden büyük zevk aldığım bir büyüğüm, Seha Gidel. 

Bir Taş Ev'e bakıyor bir de bana ve eşime. "Kim verdi bu fikri size?" diye soruyor. "Biz düşündük." diyoruz. Yukarı salona çıkacak kadar iyi hissetmiyor kendini. Ancak gördükleri bile şaşırtıyor onu. Bu Taş Ev'de kimlerle ne içkiler içilmiş, ne sohbetler yapılmış kim bilir? Dalıp gidiyor gözleri eskilere, çok eskilere...
   

8 yorum:

  1. Seha Hoca'yı tanımaktan sevinç duydum. Ne güzel insanlar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seha Hoca, eşimin baba tarafından akrabası. Ne kitaplar çıkar anlattıklarından. İlk tanıdığımda benim yaşımdaydı. Yaşlılık kötü bir şey maalesef. Hemen hemen Tire'de okuyan her talebenin resim hocasıdır. Güzel insandır Seha Hoca. Herkesin Hocam deyip önünde hürmetle eğildiği Seha Amcamızdır bizim. Kendini iyi hissettiği bir gün Taş Ev'de ağırlayacağız onu. Anlattıklarını anlatacağım burada...

      Sil
  2. Günleriniz o kadar heyecanlı geçiyor ki hayran kalıyorum, güzel bir gün daha geçmiş . sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ukalalık gelmesin size ama inanın ki ben de hayranım bu gidişe:) Belki yorucu oluyor farkında değilim bundan ama tam hayal ettiğim bir düzen içinde yol alıyorum. Selamlar...

      Sil
  3. Büyüdükçe dertler gelir ya olsun sizinkisi güzel durumlar sonuç olarak bunların hepsi zaman içersinde yerli yerine oturur eleman eksikligi hep var olan sorun sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes aynı şeyi söylüyor. "Büyütürsün sen burayı." Hayır diyorum. Ne kadar büyütürsem o kadar büyük olur derdi.
      Butik bir restoran olarak kalmasını istiyorum. Eleman sorununu büyük ölçüde çözdük gibi. Ancak dediğiniz gibi eleman sorunu her zaman var olacak...

      Sil
  4. Hamamdan bozma atölye 😍 doğrusu Çok merak ettim, görmek isterdim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski bir Rum hamamı. Yolunuz bu tarafa düşerse görebilirsiniz. Şimdi orada bir reklamcılık firması faaliyet gösteriyor. Koruma altında olduğu için yıkılmasına ya da tadilat yapılmasına müsaade edilmiyor. Seha Hoca hakkında daha kapsamlı bilgi için http://dagakactim.blogspot.com/2012/04/seha-gidel-bir-ulu-cnar.html sitesine bakabilirsiniz. Sevgiler :)

      Sil