KATEGORİLER

28 Ocak 2021 Perşembe

CEP TELEFONU

Kalabalık bir çarşının içinde cep telefonumu elime almış, amaçsızca dolaşıyorum. Sanki bulunduğum yere Korona'nın girmesi yasak! Hiç kimsenin yüzünde maske göremiyorum, bende de yok! Tuhaf kıyafetli insanlar, bir yerlere yetişmeye çalışır bir halde birbirlerine çarparak bir oraya bir buraya koşturup duruyorlar. Ege köylülerinin sıcak yaz günlerinde tarla başında kullandıkları türden turuncu, işlemeli poşuyu başına bağlamış bir köylü hızla yanımdan geçiyor. Sıcak hava bunaltıyor, güneş tam tepede. Yanımdan geçerken koluma çarpan esmer bir çocukla göz göze geliyoruz. Çocuğun yanında yaşça daha büyük başka bir çocuk var, arkadaşı olmalı... Küçük çocuk geldiği yönün ters istikametine doğru birden koşmaya başlayınca huylanıyorum. Elimdeki telefona bakıyorum. Hayır, bu bana ait değil. iPhone telefonumun yerinde yeller esiyor. Onun yerine elime basit bir telefon tutuşturulmuş. Bunu anlamaya çalışırken bir anda çığlığı basıyorum. "Hırsııız, telefonumu çaldılar..." Aslında telefonumu çalan tek kişi, neden "çaldılar" diye bağırdığımı bilmiyorum. Çocuğun arkadaşı yerinden kıpırdamıyor. Hırsız olan onun ufağı, yani tek kişi!

Etrafımı meraklı bir kalabalık çeviriyor. İçlerinden biri "Kim, kim çaldı telefonunu?" diye soruyor. "Bir çingene çocuğu" diyorum. Adam elimdeki telefonu göstererek, "Eline bir baksana, telefonun elinde." diyor. "Hayır, bu telefon bana ait değil, benim telefonumu alıp yerine adi bir telefon bırakmış!" diyorum. Kalabalık söylediklerimi pek inandırıcı bulmuyor. Homurdanarak yanımdan teker teker ayrılıyorlar. Sadece bir kişi kalıyor yanımda. Telefonumu çalan çocuğun yanındaki büyük esmer çocuk! Daha önce Napoli'de ilk iPhone'numu kaptırdığım zenci kapkaççı geliyor aklıma. Yanımdaki herkes çil yavrusu gibi dağılırken çingene çocuğun benim başımda beklemesi tuhaf bir durum, ancak benim bu türden ayrıntıları kafaya takmaya hiç niyetim yok. Çünkü o, karşılaştığım talihsiz olayın tek görgü tanığı... Zira bir telefon kapkaççısının kaptığı telefonun yerine başka bir telefon bıraktığını kimselere inandıramam.  Kendimden şüphe etmemem için olaya tanıklık eden bu çingene çocuğu, şu an en az telefonum kadar değerli. 

Çocuk dostça yanaşıyor yanıma. "Geçmiş olsun abi" diyor. Başımı sallıyorum. "Merak etme sen, telefonunu çalan çocuğu tanıyorum ve onun nerede olduğunu biliyorum." diyerek içime su serpiyor. "Sağ ol" diyorum, üzüntümü dışa yansıtarak. Kendimi biraz daha acındırmak için "Yenisini alacak param yok, şimdi çok pahalandı iPhone'lar." diyorum. "Biliyorum." derken sırtımı sıvazlıyor. "Hadi gidelim." diyor. "Nereye?" diye soruyorum. "Telefonunu almaya." diyor. Birlikte çarşı içinde yukarı doğru yürümeye başlıyoruz.

İçime bir kurt düşüyor. Daha önce hiç görmediğim bu çingene çocuğuna ne kadar güvenebilirim? Lâkin telefonuma kavuşmak için başka hiçbir çarem olmadığını biliyorum. Bir süre yürüdükten sonra iki katlı ahşap bir evin açık kapısından içeri giriyoruz. "Burada oturuyorlar." diyor. Merdivenle üst kata çıkıyoruz. Açık kapının arkasındaki sofada, çarşıda gördüğüm sarı poşulu adam bağdaş kurmuş, oturuyor. O başını kaldırıp yüzüme baktığı sırada ben gözlerimi açıyorum.

Uzun zamandır bu kadar net hatırladığım bir rüya görmemiştim. Telefonumun aslında çalınmadığını, yaşadıklarımın sadece bir rüyadan ibaret olduğunu anlıyor ve inanılmaz ölçüde seviniyorum. Saat sabaha karşı üçü gösterirken uykum iyice açılmış durumda. Dönüp yatmaya kalksam, gördüğüm rüyayı unutacağım kesin. Bilgisayarın karşısına geçiyorum, böyle bir öykü çıkıyor. Görmemiş bir rüya görüyor, hemen tabirlere bakıp rüyası için yapılan bir yorumu yazısının altına ekliyor. Renkli rüyalar...  

RÜYADA TELEFON ÇALDIRMAK: Bir fikri başkasına kaptırmak, dikkatsiz davranarak üzerinde çalışılan projede problemler yaşamak demektir. Rüya sahibi için değerli olan bir eşya veya nesnenin gerçekte de kaybolmasıyla yaşanacak can sıkıntısına yorumlanan rüya, aynı zamanda kişinin bir külfetten veya kendisine sıkıntı veren angarya bir işten kurtulmasıyla alacağı rahat nefesi de işaret eder. Verilen bir sadakanın pek çok sıkıntıya karşılık geleceğini, ufak tefek aksilikler dışında kederlendirecek bir olayla karşılaşılmayacağını bildirir. İş hayatının düzene gireceğini, ilk zamanlar yaşanan sıkıntıların ilerleyen günlerde tamamen ortadan kalkacağını bildirirken, bir yanlış anlama nedeniyle tartışma yaşanan veya arada soğukluk oluşan bir dostla da tekrar görüşülmeye başlanacağını müjdeler. Hem iyi hem de kötü anlamları olan rüya görülen diğer unsurlarla beraber yorumlanmalıdır.



34 yorum:

  1. Gündüz niyetine olsun:)

    Ben de bir koşu bakarım nette dolanan rüya tabirlerine, şayet çok etkilenmiş isem, doğru olmadığını bile bile :) yine de tuhaf bi alışkanlık, kendimi kandırma yolu sanırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu cep telefonu kaptırma olayında birbiriyle tezat o kadar rüya yorumu var ki, biri batacaksın diyor, diğeri çıkacaksın, inanın çok şaşırdım. Neyse, yine hayra yoralım:))

      Sil
  2. Artık emin olduğumuz üslup ve kalite bir an öykü tadında bir gerçek diye düşündürtü, yalan yok:) Ama sonra bir acaba desem de, yine de yazar hakkında fikrim olduğu için yaşananı öykü tadında yazmış dedim; bir okur olarak ikircikli halden çıktım ve yazının tadına baktım, derken... gülmüşüm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, benim için de epey eğlenceli oldu. İyi ki sabaha bırakmamıştım, yoksa detayları kesin unuturdum. İnanır mısınız, rüyanın sonunda uyanıp, ohh iyi ki rüyaymış derken o kadar çok sevindim ki size anlatamam:) Teşekkür ederim:)

      Sil
  3. bende masum masum korona zamanı maske takmayanları şikayet eden bir yorum yapacaktım, meğer hepsi rüyaymış ha hahahah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz rüyalarıma virüs bulaşmamış demek, bu iyi bir şey:)))

      Sil
  4. Of benimse rüyalarım bile maskeli, ev sınırları içinde :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanır mısın, koltukta iki saatlik sızmamın sonucunda çıktı bu rüya. Rüya görmeyen biri olarak çölüne kar yağmış Bedevi gibi sevindim:)))

      Sil
  5. korona filan diyince gerçek olay sandım başta ama senin maskesiz çıkıp dikkatsizlik edecek biri olmadığını düşündüğümden öykü herhalde dedim sonra da rüya olduğunu anladım hahah :D herhalde bir mesele hakkında çok düşünmüş olmalısın bir çeşit kaygı veya stres olabilir belki bir iş meselesi hakkında veya sıradan bir konu hakkında ufak bir stres, onu da o şekilde görmüş olabilirsin rüyanda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Maske takmadığım için okurun aklından neler geçeceğini düşünmedim değil ama ben rüyamı sıcağı sıcağına anlattığım için gayet iyi biliyorum, kimse maske takmıyordu, ben dahil:))
      Valla bu rüyaya her türlü elbise biçmek kolay. Aslında mesele olmasa da maddi açıdan sevindirici bir gelişme yaşadığımızı söyleyebilirim:) Bu rüyalar geçmişten mi yoksa geleceğe dair haber veriyor, doğrusu ondan da emin değilim:)

      Sil
    2. orası tam bir muamma zaten :D ben rüyaların birkaç türü olduğunu düşünüyorum geçmiş, gelecek ve bir de bilinçaltından yaratılan kurgular şeklinde çünkü biz uyusak bile beynimiz uyumayı sevmez :D

      Sil
    3. Sizlerin bu konuda tecrübesi var tabii:) Ben rüyalarımı pek hatırlamam, gördüğüm bu rüya çok hoşuma gitti:) Nasrettin Hoca'nın hikayesi gibi, önce eşeği kaybettim, uyanınca onu buldum:))

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Evet, uyanınca bir ferahlık çöktü içime, anlatamam:))

      Sil
  7. Tedirgin edici bir rüyaymış. Ama şu rüya tabirlerinde aynı rüya için hem olumlu hem de olumsuz yorumların olması beni gıcık ediyor açıkçası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rüya tabirleriyle işim olmaz. Uzun zamandan beri hatırladığım ilk rüya oldu. Bende bir sevinç, bir heyecan sormayın:)) Soluğu yorumlarda aldım:)

      Sil
  8. İyi ki hemen anlatmışsınız Mr. Kaplan. Bunu kesin yazmalıyım hissiyle uyandığım o kadar çok rüyamı unuttum ki... Sizinkini heyecanla okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmişte çok oluyordu. Uyanınca hatırlıyorum ama sabahına aklımda hiçbir şey kalmıyor. Yine sabah bıraksaydım kaybolur giderdi:) Bana çok eğlenceli geldi bu kez:)

      Sil
  9. üç buçuk attıran bu rüyanın içinde ben burdayım diyen gerçek : "iphone'lar çok pahalandı :) Artık nasıl içimize işlediyse nerdeyse beni al telefonumu bırak durumuna geliyoruz :) Benim de telefonum geçen ay bozuldu, tamiri bile 3000-4000 arasıydı düşündüm böbreğimi ya da düğün takılarını satıp iphone mu alayım yoksa hayat standartımı,kalitemi yerle bir edip android mi :) Sonuç : tabii ki android oldu ::) Hayra çıksın rüyanız..kişisel eşyalara dikkat :) ,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu gülerek okudum:))) Çok teşekkür ederim:)

      Sil
  10. Hayır olsun, sabah niyetine bay Kaplan.

    YanıtlaSil
  11. Hayırdır inşallah. Ben nedense okumaya başlar başlamaz ,rüya bu ,dedim. Bazı rüyalar gerçekten çok enteresan oluyor, iyi ki kaydetmişsiniz. Çoğu unutuluyor , en azından ayrıntılar unutuluyor.Benimde hemen baktığım bir rüya kitabım var, artık sayfaları lime lime oldu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi ben rüyalarımı pek hatırlamam. Ama bu kez işi sıkı tutup sıcağı sıcağına kayıt altına aldım:) Çok teşekkürler:)

      Sil
  12. Erken okumanın gerçek bir olay olduğunu düşündüm 😊.
    Yaşadığınız gerçek olaylara benzemeleri için cümleler oluşturmada iyisiniz.

    Endonezya'dan selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) Endonezya'ya selâmlar:)

      Sil
  13. bu telefon rüyan senin şu bali işinle ilgilidir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel şeye yormuşsun, şu an beklemedeyiz o iş için:)))

      Sil
  14. Mini dizi tadında rüya olmuş. Benimde öyledir ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, her zaman yaşadığım bir olay değil rüyalar. Fırsatı kaçırmadım bu kez:)

      Sil