KATEGORİLER

23 Temmuz 2020 Perşembe

YEMEK MİMİ

Konu yemek olunca Azkaban Firarisi' nin başlattığı mime katılmadan edemedim. Her ne kadar acıkan yapmasın dese de, sorular insanın iştahını kabartacak cinsten. Hadi başlayalım o zaman:

1) İlk yaptığınız yemeği hatırlıyor musunuz ?(yağda yumurta sayılmıyor)
Evet, hatırlıyorum. Hasan Paşa köftesiydi. İnternet yoktu o zamanlar tabii. Yemek kitabından bakıp yapmıştım. Fena da olmadı hani.

2) Yemekten en zevk aldığınız yemek ne?
Gerçekten birini seçersem diğerlerini gücendirecekmişim gibi bir his kapladı içimi. Enginar ve yumurtalı Avranos/sarmaşık diyeyim en azından. İkincisini Giritliler bilir daha ziyade.

3) Dünya Mutfaklarını seviyor musunuz? En sevdiğiniz hangi ülkenin mutfağı?
Sevdiklerim var, sevmediklerim var. Ama benim en çok sevdiğim İtalyan mutfağı elbette.

4) Yemeyi hiç sevmediğiniz bir yemek/yiyecek var mı? Varsa nedir?
İki yemeği ağzıma koymam. Birincisi bamya, ikincisi pırasa.

5)Dışarıdan veya dışarıda en çok hangi yemeği yiyorsunuz?
Dışarıda yemek durumunda kalırsam, ilk olarak midye dolması, daha sonra İzmir usulü kokoreç ararım.

6) En sevdiğiniz tatlı nedir?
Tiramisu, hele bir de eşim yaptıysa eğer.

7) En sevdiğiniz içecek nedir?
Zamana bağlı olarak en sevdiğim içecek değişiklik gösterir. Şu sıralar, bira ve şekersiz kola diyebilirim.

Şimdiye kadar katıldığım en basit soruları olan mim'di  bu. Katılmak isteyen herkes davetlidir.

24 yorum:

  1. Sorular basit mi? Seçemem ki ben :))) Dün yedim İzmir usulü kokoreç :D Midyeye ise epeydir hasretim :( Bir dahakine benim yerime de yiyin Mr. Kaplan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek seçime zorlanmak biraz can sıkıcı ama kaçak olarak birden fazla tercihte bulunduklarım oldu mecburen. Seve seve yerim tabii:))

      Sil
  2. yemek konusuna bayılırım, konuş konuş bitmez.mim yapılmayacak gibi değil.
    bamya da yenilmez mi ama..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçükken yerdim bamyayı ama sonra boğazıma takıldı. Az kalsın boğuluyordum, o son yiyişim oldu:)

      Sil
  3. Bamya ve pırasayı çok severim:) bende ahtapot, karides yiyebiliyorum ama midye (ve kokoreç de) hiç yiyemem. Güzel mim olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşime sorarsan, onun da en sevdiği yemekler arasındadır bamya ve pırasa. O da sizin gibi kokoreç ve midye yiyemez. Aynı evde bile farklı damak tatları olabiliyor. Teşekkür ederim:)

      Sil
  4. Ay bamya... Dediler ki, bazı yemekler bazı müzikler gibi belli yaştan sonra sevilir. Bamya da öyledir. Peki dedim yaş 35, getirin bamyayı önüme :)) Teyzem aile içinde bamyayı ennnn güzel yapan olarak tescillenmiş olduğu için, o yaptı hatta birkaç çeşidini yapmış sağolsun, bol limonlusu, kavurması vs. Dedim "teyzeciğim memnun musun yani bu gerçekten evet iyi bir bamya yemeği oldu diyebilir misin", mütevazıdır ama "evet derim" dedi. Tamam dedim deniyorum önyargısız.. Ama yok. Yok olmadı.. Sevemedim sayın Thyra :)))) Bamya kalsın.. Diğer sebzelerin tamamını severim, bamya kalsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üniversiteyi bitirene kadar en çok yemeği yapılan sebzeyi, yani patlıcanı ağzıma koymazdım. Annem musakkayı çok güzel yapardı. Son sömestre bitmek üzereyken okulun kafeteryasında bir musakka yedim. Sonra eve dönüşte annemden patlıcan musakka yapmasını istedim. Kadın şaşırdı tabii doğal olarak. Yıllarca patlıcanı ağzına sürmeyen ben, patlıcan yemeği istiyorum. Yemek önüme geldiğinde geçmiş yıllarımda yemediğim patlıcan yemeklerine yanmıştım. Şimdi en sevdiğim sebzeyi sorsanız düşünmeden patlıcan derim. Mezesinden, kızartmasına kadar her türlüsünü zevkle yerim. Siz de severseniz patlıcan ezmeye tahin karıştırın biraz, lezzetine doyum olmuyor:)

      Sil
    2. Ya bamya yenmez mi hiç :D Şöyle koruk (olmamış üzüm) ekşili, etli bir bamyaya hayır denilir mi? Bamyanın içi çıkmadan tam kararında pişecek, etler yumuşacık, bamyalar taze kalacak. Oh! Koruk olsa da yapsak :)

      Yemediğim yemek var mı diye düşündüm, küçükken yemediğim bakla, türlü ve kuru börülceyi bile artık seve seve yiyorum. Bence yemekten çok yemeği yapan önemli :) Tam gönderirken aklıma geldi kara lahana yemeği yiyemiyorum. Kokusu, dokusu, tadı... Yok olmayınca olmuyor demek ki :))))

      Sil
    3. Damak tadı değişiyor kişiye göre demek sevgili Mrs. Kedi:) Şu bamya olayından bahsettim mi emin değilim. Annem pek güzel yapardı çocukken. Kemiksiz kuzu etinden minnacık bamyalar ve iri doğranmış gerçek tarla domatesi ile. Lakin yaşlı bir ahbabımız, toprağı bol olsun, bize eski komşu gelenekleri icabı bakır bir sahan içinde bamya yemeği göndermişti. Mübarek bamyalar bizim yediklerimizden farklı, eşek bamyası demiştim o zaman onlara, her biri yedi sekiz santim uzunluğunda. Sanra bir lokma attım ağzıma. Yarısı geçti boğazımdan yarısı yukarıda. Çıkarmak istiyorum gelmez, yutmak isterim gitmez. Gözlerim yaşardı, öksürüyorum, nefes alamıyorum, boğulacağım. Allahım, ne işkenceydi. İşte böyle oldu bamyayla vedalaşmam. O gün bu gündür, ağzıma sürmedim.

      Şimdi ben de size aynısını diyeyim mi:))) Ya kuru bakla, kuru börülce yenmez mi hiç:))) Şöyle bol naneli domatesli kuru bakla, bol soğanlı börülce...

      Bak, kara lahana derken bana en sevdiğim anları hatırlattın. Annemin babası, dedem Giresun'luydu. 10 yaşımda kaybettim. O yaşıma kadar evlerinde yediğim en sevdiğim yemek kara lahana diblesiydi. Anneannem kara lahanayı şerit halinde tencereye doğrar, soğanla birlikte kavurur, içine bir avuç pirinç atar ve tereyağlı pişirirdi. O tencereye çala kaşık, çoluk çocuk bir girişimiz vardı ki inanmazsın:)

      Sil
  5. Midyeye bayılırım. Pırasanında yemeğini değil kavurmasını yapıyorlar fena olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ot kavurma yaparlar bizim buralarda, yumurtalı. İçine biraz pırasa da kıyarlar. O zaman zevkle yerim tabi. Midye dolmasını İzmir'li Mardinlilerden yiyeceksin:)

      Sil
  6. Yemeklerle yeni haşır neşir oluyorum ben. Bamyayı ben de sevmem ama sağlıklı diye yiyorum:(
    Zevkli bir mimmiş, yemek zevkinizi de öğrenmiş olduk teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim:) Güzel şeyler zararlı, sevmediklerimiz faydalı her nedense:)

      Sil
  7. Ayyy her yer yemek *-* Her mimi yapanda ilk yaptığım yemeği düşünüyorum yokk bir türlü hatırlayamadım :( midye dolma da hiç yemedim daha. Herkes ya çok seversin ya nefret edersin diyor :) Bakalım ne zaman tatmak nasip olacak. Cevaplarını okumak keyifliydi belki ben de cevaplarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Midye dolmayı ilk kez deneyeceksen iyi yapanda denemelisin:) Herkes yapsın bu mimi:)

      Sil
  8. hahaaa bamya pırasa bayılırım, babam yemez pırasayı, enginar benim de kerevizle birlikte en sevdiğim iki sebzeden biri. enginarın her türlü pişirilişi yani sarmaşık biz de çok yiyoz. ankarada da seviyolar sarmaşıkı. anadoluda da seviliyo yani :) bir de yaz mimi yaptık dün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pırasa sağlıklıymış. Eskiden o kadar çok yemek seçerdim ki, bu satırlar yetmezdi sıralamaya. Yumurta çok yerdim sevmediğim yemek pişince evde. Tavuklar hep bana çalışıyordu o zaman:) Kerevizi eşim portakallı yapıyor, eskisinden daha çok seviyorum. Ankara'da onca yıl kaldım sarmaşık görmedim. Aynı sarmaşıktan mı bahsediyoruz bilmiyorum. Bu aralar yeni bir çeviriye başlayacağım, sanırım bugün senin sayfanı ziyaret ederim:)

      Sil
  9. 2 mantıııı 😄 3 italyan mutfağı 4 işkembe çorbası😞 5 kebap diyorum 6 ya daaa profiteroool diyorum karnım acıktı yaaa 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşkembe çorbasına biraz mesafeliyim, onun dışındakilerin hepsi güzel:)

      Sil
  10. Rahmetli babam askerdeyken pırasadan nefret etmi buna rağmen annem pişirirdi biz de yerdik. Sebze yemeklerini severek tüketiriz zaten. Bir de çocuğuma sevdirebilsem tam olur. Eğlenceli bir mimiş. Emeğinize sağlık Mr.Kaplan😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşimin en sevdiği yemek de pırasa iyi mi:))) Giritli bir aileden geldiğim için ot yemeklerini de çok severim. Ege mezelerini özellikle. Teşekkürler Mrs. Yıldız:))

      Sil